AA
?
A A A A

ABOUT

Displayed Words is an experiment in thinking with language, text, and poetry through digital and public formats. Who and what defines the space in which words are made legible and meanings are produced? How does the perception of text change from one medium to another? Displayed Words plays with the intelligibility of text and its manifold displays; it also poses questions pertaining to context within which literature and poetry can be perceived and understood. Finally, it asks how text is mediated, and in which language dominant discourse and literature are communicated in a metropolitan like Berlin. What about languages considered minoritarian, those one hears across the city in everyday encounters, such as Russian, Turkish, Arabic, Vietnamese, or Spanish …?

For its second edition, Displayed Words will take place at Bürgeramt Rathaus Tiergarten, where texts are presented on a digital display panel on the balcony above the main entrance. The Bürgeramt Rathaus is a site of bureaucracy pertaining to social existence that everyone will have to come across regardless of race, gender, class, religion, status, or background. The collaboration between CCA Berlin and Bezirksamt Mitte, in cooperation with the DAAD Artists-in-Berlin Program, focuses on displaying poetry in such a public site and brings together a group of writers/artists whose practice oscillates between different fields.

 

Curated by Fabian Schöneich, Nan Xi and Lou Ferrand (Jeunes Commissaires Fellowship 2023), CCA Berlin and Mathias Zeiske, DAAD.
Head of Department, District Office Mitte of Berlin, Office for Further Education and Culture:: Dr. Ute Müller-Tischler
Supported by Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt, project funds from Draussenstadt and the DAAD Artists-in-Berlin Program. Animations and design by Ronnie Fueglister and Yves Graber, code by Lorenz Peter.

 

 

 

ÜBER

Displayed Words ist ein Experiment im Umgang mit Sprache, Text und Poesie durch digitale und öffentliche Formate. Wer und was definiert den Raum, in dem Wörter abgebildet und Bedeutungen erzeugt werden? Wie verändert sich die Wahrnehmung von Text von einem Medium zum anderen? Displayed Words spielt mit der Verständlichkeit von Text und seinen vielfältigen Darstellungen; es stellt Fragen nach dem Kontext, in dem Literatur und Poesie wahrgenommen und verstanden werden können. Schließlich fragt es, wie Text vermittelt wird und in welcher Sprache der dominante Diskurs und die Literatur in einer Metropole wie Berlin kommuniziert werden. Wie verhält es sich mit Sprachen, die als minoritär gelten und die man in der Stadt in alltäglichen Begegnungen hört, wie z. B. Russisch, Türkisch, Arabisch, Vietnamesisch, oder Spanisch…?

Die zweite Ausgabe von Displayed Words findet im Bürgeramt Rathaus Tiergarten statt, wo die Texte auf einer digitalen Anzeigetafel auf dem Balkon über dem Haupteingang präsentiert werden. Das Bürgeramt und Rathaus ist ein Ort, der unsere soziale Existenz bürokratisch gestaltet, und den jede* besuchen musste, unabhängig von Race, Gender, Klasse, Religion, Status und Herkunft. Die Zusammenarbeit zwischen CCA Berlin und dem Bezirksamt Mitte in Kooperation mit dem Berliner Künstlerprogramm des DAAD konzentriert sich auf die Präsentation von Poesie an einem solchen öffentlichen Ort und bringt eine Gruppe von Schriftsteller*innen/ Künstler*innen zusammen, deren Praxis sich zwischen verschiedenen Bereichen bewegt.

 

Kuratiert von Fabian Schöneich, Nan Xi und Lou Ferrand (Jeunes Commissaires Stipendium 2023), CCA Berlin und Mathias Zeiske, DAAD.
Fachbereichsleiterin, Bezirksamt Mitte von Berlin, Amt für Weiterbildung und Kultur: Dr. Ute Müller-Tischler
Gefördert durch die Senatsverwaltung für Kultur und Gesellschaftlichen Zusammenhalt aus Projektmitteln von Draussenstadt und unterstützt vom Berliner Künstlerprogramm des DAAD. Animationen und Design by Ronnie Fueglister und Yves Graber, programmiert von Lorenz Peter.

 

by Nazanin Noori

LAMENTATION 1 2

TO THOSE WHO SEEK FOR POWER
AND THOSE WHO SEEK FOR SEEKING.
TO THE SON OF GOD AND THOSE
WHO SEEK FOR THE SON OF GOD SEEKING.

HEAR MY BREATH STRIVING.

(OUR FIRST YEAR HAS BEGUN)

FROM THE CALLUS OF YOUR FOREHEAD
TO YOUR STONE HEART STRIKING.

(OUR FIRST YEAR OF MOURNING HAS)

FOR THE TONGUES OF DYING MEN THAT HAVE BEEN SHUT,
HEAR ME.

(THE MOURNING HAS BEGUN)

FOR THEIR WORDS THAT HAVE BEEN BURIED,
HEAR ME.

(WE ARE IN OUR FIRST YEAR)

FOR THEIR CHILDREN THAT HAVE MATURED IN A SECOND,
HEAR ME.

(MOURNING ON)

FOR AN OUTSIDE WORLD,
HEAR ME NOT.

(MOURNING OFF)

THEIR YOUTH IS UNSTEADY LIKE HARMONY DEEP.

(OUR FIRST YEAR IS NOW)

IN AN ATTEMPT OF DEFENDING THEM,
I LOST.

(OUR FIRST YEAR WAS OFF)

MY BLACK VEIL WAS TAKEN AWAY FROM ME.

(OF MOURNING AND)

THEY ARE DENYING MY GRIEF.

(MY FIRST YEAR IS YOU)

THEY ARE GONE AND I AM CRYING
FOR MYSELF THAT IS WITHOUT THEM.

(I WAS)

FOR THEIR HEAVY HEARTED HEAVY HOMES.

(I WAS)

FOR THEIR HEAVY HEARTED HEAVY FEET.

(I WAS)

FOR THEIR HEAVY HEARTED HEAVY HOMES
THAT MADE THEM HEAVY HEARTED HEAVY SWEET.

(THE PAST YEARS WERE NOT FIRST)

I DID CRY.

(YOU WERE)

AND STILL.

(I WAS)

IT IS THAT
I MISS YOU.

(NO MORE)

AND I MISS YOU.

(YOU ARE)

AND I MISS YOU.

(NO MORE)

AND I MISS YOU.

(YOU ARE)

AND I MISS YOU.

(NO MORE)

AND I MISS YOU.

AND I MISS YOU.

AND I MISS YOU.

AND I MISS YOU.

(ON AND OFF)

Nazanin Noori is an artist living and working in Berlin. Her interdisciplinary work encompasses sound art, live and lecture performance, installation, direction, and text. With a background in theater, film, and media studies, Noori addresses the fusion of sound, space, sculpture, and post-dramatic poetry, focusing on atmospheric narratives. Her compositions are situated in the ambient hardcore genre and feature characteristics of doom electronics.

Nazanin Noori ist eine Künstlerin, die in Berlin lebt und arbeitet. Ihre interdisziplinäre Arbeit umfasst Klangkunst, Live- und Lecture-Performance, Installation, Regie und Text. Mit einem Hintergrund in Theater-, Film- und Medienwissenschaften, thematisiert Noori die Verschmelzung von Klang, Raum, Skulptur und postdramatischer Poesie und konzentriert sich dabei auf atmosphärische Erzählungen. Ihre Kompositionen bewegen sich im Ambient Hardcore Bereich und weisen Merkmale von Doom Electronics auf.